Bij een 4-4 stand wordt een tiebreak gespeeld naar 5 punten. Bij een 1-1 setstand wordt er gespeeld naar een super tiebreak naar 7 punten. Elke ploeg bestaat uit maximaal 6 spelers waarvan minimum 2 vrouwen en 2 mannen. Elke ploeg kan maximaal 50 punten hebben, de dubbel klassementen van 2018 worden gebruikt. Elke speler mag maximaal 2 wedstrijden spelen waarvan maximaal 1 dubbel gemengd.
De wedstrijden gaan door op zaterdagavonden om 19h. De spelers worden verwacht om 18h45 en de kapitein overhandigt bij aanvang reeds de opstelling voor elke wedstrijd. Hierin kan in de loop van de avond niet meer afgeweken worden. Uitzondering hierop is als er iemand zich kwetst tijdens een wedstrijd en er nog opstond voor een dubbel gemengd. In dit geval kan de speler nog vervangen worden voor de dubbel gemengd. De wedstrijd waarin hij/zij zich blesseert zal wel als verloren ingegeven worden.
Welke ploeg de overwinning binnenrijft op het einde van de avond verdient 2 punten. Bij een 2-2 stand wordt aan beide ploegen 1 punt toegekend, de verliezers krijgen eeuwige roem.
Indien op de eindafrekening er een gelijke stand is wordt de wisselbeker overhandigt aan de ploeg die (in onderstaande volgorde)
- Meeste sets won
- Minste sets verloor
- Meeste games won
- Minste games verloor
- Als er dan nog een gelijke stand is wordt er getost!
Daar de buikjes na de intense battles terug gevuld moeten worden, wordt er na de wedstrijd voor catering gezorgd. Er spelen elke speelweek 4 ploegen thuis. Een chinese vrijwilliger of een volledige ploeg voor de ambiance die niet meespeelt zorgt voor de catering die dag. Per speler wordt hiervoor 10 € gevraagd. De donderdag voor de ontmoeting wordt er via Whatsapp groepje doorgegeven hoeveel personen blijven eten. Uiteraard kunnen ook supporters die nagelbijtend toekijken aanschuiven aan tafel indien doorgegeven. Voor de huur van de zaal wordt er per ploeg éénmalig 50 € gevraagd voor alle ontmoetingen samen.
Indien je interesse of nog prangende vragen hebt aarzel niet om mij te contacteren via mail (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 0486/32.05.80). De 5 ploegen van vorig jaar hebben reeds hun interesse getoond om de ambiance van vorig jaar te evenaren. Daar organisatorisch maar maximaal 8 ploegen kunnen inschrijven is snel zijn de boodschap!!
Op woensdag 31 oktober om 19h30 komen we dan samen met de kapiteins (of een andere afgevaardigde) van de ploegen in de club om de data vast te leggen. Vraag in elk geval al eens na bij je ploeggenoten welke zaterdagen vanaf midden november nogal moeilijk liggen. We houden hier dan ook rekening mee. May the best one win…maar vooral ENJOY!!
Groeten, Steven